piątek, 10 marca 2017

Księga Komunijna

Witam Was kochani w piątek!
Ah jak fajny dzień dziś mamy, jutro weekend!
Macie już jakieś plany? Jak nie to może stworzycie coś z papieru i tekturek od Fabryki Weny?
Piękne komunijne wzory pajawiły się w sklepie.
Ja je wykrzystałam do ozdobienia pamiątki na Pierwszą Komunię Świętą w formie Księgi.

Przygotowałam Wam też, krótki kursik krok po kroku jak taka księgę zrobić.

Co będziecie potrzebować?
Przede wszystkim biały papier na bazę o grubości przynajmniej 250 g lub więcej,
 papier ozdobny, bigownicę, klej, białą wstążkę, kwiatki i tekturki do ozdoby.

Najpierw, z białego papieru wycinamy sobie poszczególne części naszej bazy:
2 x 21 x 18 cm
1 x 13,5 x 10,5 cm
1 x 19,5 x 13,5 cm
2 x 20,5 x 10,5 cm
2 x 14,5 x 10,5 cm
Z papieru kolorowego wycinamy:
4 x 20,5 x 14,5 cm
2 x 20,5 x 2,5 cm
1 x 19 x 13 cm
1 x 13 x 10 cm

Dwa największe kawałki białego papieru 21 x 18 cm musimy zbigować wdłuż dłuszego boku (21 cm) na 3 cm, 
czyli powstanie nam miejsce bigowania i podzieli kartkę na 3 cm i 15 cm.
Zaginamy i sklejamy tymi krótszymi bokami dwie kartki ze sobą, 
tak, że powstanie nam taka okładka z grzbietem 3 cm.


Powstałą okładkę obklejamy papierem kolorowym z obu stron
 i przyklejamy wstążkę na stronie przedniej.


Zostały nam dwa zestawy małych kawałków, 
2 białe (1 x 13,5 x 10,5 cm; 1 x 19,5 x 13,5 cm) i 
2 kolorowe (1 x 19 x 13 cm; 1 x 13 x 10 cm).
 Przyklejamy je odpowiednio jak na zdjęciu na naszą okładkę.
I tak mamy gotową już okładkę naszej księgi.


Teraz najtrudniejsza część. Harmonijki, które będą imitować strony księgi.
Pozostałe 4 kawałki białego papieru 
2 x 20,5 x 10,5 cm
2 x 14,5 x 10,5 cm
bigujemy co drugą kreskę na bigownicy. 
Zaginamy na przemian tworząc harmonijkę. 
Sklejamy nasze harmonijki w prostokąt tak jak na zdjęciu trzecim.


Przyklejamy nasz prostokąt do prawej części w środku naszej okładki i ozdabiamy ją.
Ja wycięłam paski odpowiedniej długości o szerokości 3 cm i dowolnym wzorem dziurkacza wycięłam wzór. 
Na stronie lewej umieściłam życzenia, a w środku odpowiedni na ten dzień cytat.
Do ozdobienia środka użyłam narożnych tekturek z kolekcji Tik-Tak.


I teraz ozdabianie okładki naszej księgi.
Tu użyłam tekturek, kwiaty i listki.
Tekturki:


I tak się prezentuje już skończona Księga Komunijna.
Bardzo ciekawy i oryginalny prezent w ten szczególny dzień.
Spróbujcie zrobić, a będziecie pod wrażeniem.






Tekturki, które wykorzystałam:




Dziękuję Wam dziś za uwagę i przypominam jeszcze o nowym wyzwaniu,
Miłego dnia!
xxx
Henia





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia